Informativa skozi čas

informativa_9_arena_logo

9. Informativa

Gospodarsko razstavišče se 27. in 28. januarja, prelevilo v pravo pravcato mesto vseh mladih. Poleg tradicionalnega vseslovenskega predinformativnega dne Informativa, je prvič potekala tudi Arena mladih, sejem za prostočasne aktivnosti mladih. Tako je Informativa točno dva tedna pred uradnimi informativnimi dnevi tradicionalno ponudila predstavitev več kot 300 različnih izobraževalnih programov srednjih šol in gimnazij, šolskih centrov, višjih strokovnih šol, fakultet in univerz, priložnosti za delo in študij v tujini, potekale so interaktivne predstavitve poklicev ter bogat spremljevalni program. Arena mladih je predstavila življenjski slog mladih, možnosti za aktivno preživljanje prostega časa, šport in kulturo, potovanja in še in še. Dogodka sta se uradno odprla z nastopom trenutno najbolj priljubljenega raperja Nipkeja in atraktivnim nastopom hiphop skupine Artifex. Obiskovalci Arene mladih in Informative, med njimi kar 22.000 nadobudnih bodočih dijakov, študentov in iskalcev prve zaposlitve, je obe prireditvi zapustilo polno pomembnih vtisov in s številnimi informacijami o iskanju lastnih. Ob 60-letnici Evropskega socialnega sklada (ESS) se je v okviru skupinskega razstavnega prostora predstavilo šest državnih in javnih institucij, in sicer predstavniki Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Ministrstva za javno upravo, Zavoda RS za zaposlovanje, Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada RS, DIT lesarstva Ljubljana in GZS - združenja lesne in pohištvene industrije. Novosti letošnje Informative sta bila Park tujine, ki je gostoval več kot 20 tujih izobraževalnih institucij in tako predstavil možnosti izobraževanja in zaposlovanja v tujini- v Avstriji, Danski, na Hrvaškem, v Franciji, na Madžarskem, v Nemčiji, Španiji, Švici, Rusiji, ZDA in Kanadi. Država partner letošnjega Parka tujine je Avstrija – Advantage Austria, pripravili pa smo tudi prvi Znanstveni kotiček. Naziv Naj razstavljavec 9. Informative pa si je prislužil BIC Ljubljana.

INFO16_logo_slo

8. Informativa

Največji sejem izobraževanja in poklicev v Sloveniji je v soboto ob 18. uri zaprl svoja vrata. V dveh sejemskih dvoranah, v dveh predavalnicah, na odru ter na različnih prizoriščih je privabil rekordno število obiskovalcev. Več kot 20.000 bodočih dijakov, med katerimi 2.000 v organiziranih skupinah šol iz vse Slovenije, študentov in veliko odraslih, je v dveh dneh na razstavnih prostorih natanko tri tedne pred uradnimi informativnimi dnevi nabiralo informacije o možnostih šolanja oz. izobraževanja, vpisnih pogojih, preizkusih nadarjenosti, zaposlovanju po zaključku šolanja in študija, obveznih praksah, pa tudi o vzporednem študiju, obšolskih in obštudijskih dejavnostih ter v živo spoznali številne poklice. Na prostoru Biotehničnega centra Ljubljana je bil prvič na Informativi predstavljen tudi poklic mesarja. Na sejmu je gostovalo 7 predstavništev iz tujine, naziv Naj razstavljavec 8. Informative pa si je prislužila Univerza v Ljubljani

logo_INFO15

7. Informativa

Dvodnevni sejem izobraževanja in poklicev Informativa se je tudi v letu 2015 izkazal. Na Gospodarskem razstavišču je zbral okoli 20.000 obiskovalcev, ki so si lahko ogledali ponudbo več kot 200 slovenskih in tujih izobraževalnih programov ter praktične prikaze poklicev. Med njimi je bilo okoli 2.500 učencev in dijakov iz širše okolice Ljubljane ter različnih koncev Slovenije. Informativa je gostila okoli 40 izobraževalnih dogodkov na treh lokacijah in prvi dogodek z nasveti o pripravah na zaključni izlet in zaključni šolski ples t. i. Nepozaben zaključek.

Organizator je ponovno beležil velik odziv šol, ki so svoje učence pripeljali na Informativo kar v organiziranih skupinah. Skoraj 30 skupin učencev in dijakov je tako predvsem petek in nekaj tudi v soboto prispelo iz Ljubljane, Vrhnike, Doba, Domžal, Bistrice ob Sotli, Celja, Škofje Loke, Trebnjega, Brežic, Kranjske gore, Šentjurja.

logo_6_Informativa

6. Informativa

Tudi 6. sejem izobraževanja in poklicev Informativa je bil izjemno uspešen. Na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani je zbral rekordnih 20.000 obiskovalcev, ki so si lahko ogledali ponudbo več kot 200 slovenskih in tujih izobraževalnih programov ter praktične prikaze poklicev. Med njimi je bilo okoli 2.500 učencev in dijakov iz širše okolice Ljubljane, pa tudi iz Murske Sobote, Grosupljega, Krškega, Novega mesta, Vojnika, Škofje Loke, Vrhnike, Celja, Cerknice, Sevnice, Škocjana, Trebnjega, Žužemberka ipd., ki so sejem obiskali v organiziranih skupinah.

V letošnjem letu se je kot partner prireditve priključilo tudi Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, kar je organizatorju v posebno veselje. Ministrstvo je na skupnem razstavnem prostoru predstavilo različne organizacije, delujoče na področju šolstva in (poklicnega) izobraževanja, vseživljenjskega učenja ter naravoslovnih in tehničnih ved.

V času Informative je potekalo tudi državno tekmovanje v poklicnih spretnostih Olimijada poklicev – SloveniaSkills v treh kategorijah- cvetličarstvo, kamnoseštvo in informatika. Izmed skupno šestih tekmovalcev sta si mesto na evropskem tekmovanju EuroSkills v kategoriji cvetličarstvo priborili zmagovalka Jerica Žužek, Grm novo mesto/Center Biotehnike in turizma/Kmetijska šola Grm in Biotehniška gimnazija (pod mentorstvom Sabine Nemanič) in drugo uvrščena  Simona Romih s Šole za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje (pod mentorstvom Mojce Sodin), ki bosta Slovenijo zastopali ekipno. Med skupaj osmimi ekipami pa si je med informatiki prvo mesto prislužila ekipa Vegova Ljubljana v sestavi Žiga Zalokar, Aljaž Jelen in Timotej Gruden (pod mentorstvom Andreje Vehovec, Luke Filipiča, Jake Konda in Fedje Beaderja). Med tremi kamnoseki pa si je zmago priboril Leon Mahnič pod mentorstvom Jerneja Bortolata.

Obiskovalci med razstavnimi prostori niso zbirali le informacij o izobraževanju in poklicih, temveč tudi njim najljubši razstavni prostor. V izboru za najboljšega si je laskavi naziv Naj razstavljavec 6. Informative prvič prislužila Srednja upravno administrativna šola Ljubljana.

logo_5__Informativa

5. Informativa

Dvodnevni sejem izobraževanja in poklicev Informativa, ki je potekal 1. in 2. februarja 2013 na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani, je zbral nekaj manj kot 16.000 obiskovalcev, ki so si lahko ogledali ponudbo več kot 200 slovenskih in tujih izobraževalnih programov ter praktične prikaze poklicev. Med njimi je bilo 1.000 učencev in dijakov iz širše okolice Ljubljane, pa tudi Krškega, Šentjurja, Ormoža, Postojne, Vojnika, Nakla ter drugih krajev, ki so prireditev obiskali v okviru brezplačnih vodenih ogledov.

Mladi so se na 5. Informativi, nekateri sami, drugi v družbi svojih kolegov, staršev, sprehodili med številnimi razstavnimi prostori in nabirali informacije o možnostih izobraževanja, vpisnih pogojih na različne izobraževalne ustanove, zanimale pa so jih seveda tudi informacije o študiju v tujini, vzporednem študiju, preizkusih nadarjenosti, obveznih praksah in zaposlovanju po končanem šolanju oz. študiju. Odrasli pa so se zanimali za formalne in neformalne oblike nadgrajevanje svojega znanja. Na višjih in visokošolskih programih so razstavljavci zaznali porast povpraševanja predvsem po naravoslovnih in tehniških programih.

Obiskovalci predavanj so bili najbolj navdušeni nad motivacijsko delavnico Korak v svet priložnosti, ki jo je pripravila javna agencija SPIRIT Slovenija, delavnico Igra je pot do uspeha, ki je potekala pod okriljem Zavoda TiPovej. Z zanimanjem so poslušali mag. Dejana Senekoviča s prijavno-informacijske službe Univerze v Mariboru, ki je predstavil prijavno-sprejemni postopek za vpis na njihove fakultete. Obiskovalce je zanimalo tudi predavanje o podjetništvu, ki ga je pripravil Zavod mladi podjetnik ter predavanje  Študij in praksa v tujini, ki ga je pripravil CMEPIUS, delavnica hitrega branja, ki je potekala pod okriljem Kratosa in študij v ZDA, ki ga je pripravil EducationUSA. Osnovnošolke so bile navdušene nad kreativno delavnico, skozi katero so spoznavale naravoslovno-tehniške poklice in projekt Dan za punce. Navdušila je tudi Vegova Ljubljana, ki je predstavitev pripravila skupaj z učenci in dijaki, ter Gimnazija Antona Aškerca z gledališko skupino »Mi tud«.

Laskavi naziv Naj razstavljavec 5. Informative si je že drugo leto zapored prislužila Univerza v Ljubljani, ki je na svojem razstavnem prostoru predstavila vse 3 akademije, 23 fakultet in svoje obštudijske dejavnosti. Poleg tega so se izkazali z odličnim programom na kar dveh lokacijah. Obiskovalce so prepričali s komunikativnostjo in prijaznostjo na razstavnem prostoru. Drugo mesto je pripadlo Srednji upravno administrativni šoli Ljubljana, tretje mesto pa so si delili Srednja šola za farmacijo, kozmetiko in zdravstvo Ljubljana, Biotehnični izobraževalni center Ljubljana in Policija.

logo_2PINFO_transp

2. Poslovna informativa

Izobraževanje zaposlenih in vseh, ki šele vstopajo na zaposlitveni trg, je neprecenljiva investicija v prihodnost podjetij in organizacij. Zato smo pod okriljem sejma izobraževanja in poklicev 5. Informative, 1. februarja 2013 že drugič pripravili Poslovno Informativo. 25 podjetij se je na enodnevnem konferenčno-sejemskem dogodku na temo poslovnega in strokovnega izobraževanja v 15 predavanjih in 13 razstavnih prostorih predstavilo 500 obiskovalcem.

Za uspešno delovanje tako posameznika kot tudi organizacije in hkrati ohranjanja prednosti pred konkurenco je v današnji družbi ključen intelektualni kapital in prav temu segmentu je posebno pozornost namenila letošnja Poslovna Informativa. V okviru izobraževalnega programa so nadvse navdušila predavanja Joga studia Sadhana, ki je obiskovalcem predstavil, kako se v samo 15 minutah reaktivirati na delovnem mestu, nadalje predavanje Kako lahko z malo denarja učinkovito izobražujete veliko ljudi, v domeni podjetja Video center, d. o. o. in predstavitev učinkovite metode branja FotoBranje v domeni En svet, d. o. o. V polnih predavalnicah je Poslovna Informativa odgovorila še na pomembna vprašanja o reševanju konfliktov, prodaji in kako postati vrhunski vodja …

Poleg izobraževalnih dogodkov so obiskovalci imeli možnost pridobivanja koristnih informacij in svetovanj tudi na 13 razstavnih prostorih. Obiskovalci so od podjetja Moje delo prejeli informacije o zaposlitvi in karierni orientaciji, podjetje Video center jim je predstavil multimedijske izobraževalne programe, TS Media je predstavljala orodje za uspešno pridobivanje novih strank Bizi.si, Libereko d. o. o. je predstavilo Ekošaro, dostavo eko prehrane na dom ali delovno mesto, Marche gostinstvo je poskrbelo za kavne in kulinarične užitke, podjetje Euro idea pa je predstavljalo različne aplikacije in naprave za pametne telefone. Številna podjetja so predstavila svojo ponudbo izobraževanj in strokovnih usposabljanj.

logo_Informativa12_BLUE_lez

4. Informativa

Že četrta Informativa, ki je potekala 20. in 21. januarja 2012 na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani, se je zaključila v znamenju informacij, priložnosti, veselih zmagovalcev, optimističnih pogledov.

Na njej se je zbralo nekaj manj kot 15.000 obiskovalcev, ki so si lahko ogledali ponudbo več kot 200 razstavljavcev. Med njimi je bilo tudi 1.200 učencev in dijakov iz Ljubljane in okolice, Kopra, Sv. Ane, Ormoža, Škofje Loke in Ankarana, ki so prireditev obiskali v okviru brezplačnih vodenih ogledov.

Številni mladi, nekateri sami, drugi v družbi svojih kolegov, staršev, sprehodili med številnimi razstavnimi prostori in nabirali informacije o možnostih izobraževanja, vpisnih pogojih na različne izobraževalne ustanove, zanimale pa so jih seveda tudi informacije o študiju v tujini, vzporednem študiju na dveh fakultetah, preizkusih nadarjenosti, obveznih praksah in seveda zaposlovanju po končanem šolanju oz. študiju.

Program v predavalnicah je pritegnil veliko zanimanja. Obiskovalci so bili najbolj navdušeni nad filmom Šport in šola z roko v roki, ki ga je predstavil Šolski center za pošto, ekonomijo in telekomunikacijo, in delavnico hitrega branja, ki jo je pripravil Kratos. Seveda smo tudi tukaj opazili zanimanje za učenje tujih jezikov in izobraževanje v tujini.

Oder je navduševal z mladimi pevskimi, plesnimi in igralskimi talenti, zanimivimi pogovori v okviru okroglih miz, bil pa je tudi prizorišče zmagovalcev. Na njem smo namreč spoznali zmagovalce Tekmovanja mladih iz Informatike.

logo_Poslovna_INFO_12_lezec

1. Poslovna informativa

Novost tokratne Informative je bil poseben dogodek, namenjen strokovnemu in poslovnemu izobraževanju odraslih. Ker se zavedamo, da je izobraževanje zaposlenih, tistih brez zaposlitve in vseh, ki šele vstopajo na zaposlitveni trg, neprecenljiva investicija v prihodnost podjetij, organizacij in družbe na splošno, smo prvič pod okriljem Informative 20. januarja 2012 pripravili Poslovno Informativo.

Enodneven dogodek na temo poslovnega in strokovnega izobraževanja je v 13 delavnicah in na 12 razstavnih prostorih kar 500 obiskovalcem, med njimi zaposlenim posameznikom, vodstvenim kadrom in brezposlenim, ponudil številne možnosti za nadgradnjo svojega znanja.

logo_info11_vodoraven

3. Informativa

Tudi tretja Informativa je predstavljala odličen uvod v izobraževanje, štipendiranje in zaposlovanje v letu 2011. Vseslovenski predinformativni dan smo pripravili 20. in 21. januarja 2012 na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani.

Informativa je ponovno ponudila informacije o vpisih, vpisnih pogojih, izbiri poklica,  karierni in osebnostni rasti, načrtovanju in vodenju kariere kar 14.800 obiskovalcem, ki  so si lahko ogledali predstavitve rekordnih 190 razstavljavcev s področij od srednjega do visokega šolstva, štipendiranja pa vse do zaposlovanja.

Sejemske  površine,  izobraževalni  program  v  štirih  predavalnicah  in  spremljevalni  program  na  odru  so  bili  oba  dneva  polni  iskalcev  informacij  in  setovanja  o  šolski  in  poklicni  orientaciji  željnih  učencev,  dijakov,  študentov  in  odraslih.

Izobraževalni del v štirih predavalnicah je slovil   predavanji o podjetništvu in Silicijevi dolini (Zavod mladi  podjetnik), s predstavitvijo izmenjav v tujini (Mednarodna  pisarna ŠOU v Ljubljani in Dream foundation Slovenije) in  predstavitvijo študija psihoterapije (Slovenski inštitut za  psihoterapijo).

logo_10_vodoraven

2. Informativa

Izjemen uspeh 1. Informative je bil dokaz, da mladi še kako iščejo informacije o možnostih nadaljevanja njihovega šolanja in kasneje zaposlovanja, zato smo se v ekipi Informative ponovno podali po istih stopinjah in se odločili mladim predstaviti še več organizacij in možnosti, ki jih imajo v Sloveniji in tujini. Tokratna že druga Informativa je potekala pod dvema gesloma, namenjena mladim in odraslim: Ko bom velik, bom ... in Tudi veliki se še učimo.

V petek in soboto, 29. in 30. januarja 2010 se nam je pridružilo 168 institucij in programov, 33 sponzorjev in podpornikov ter nekaj manj kot 14.000 obiskovalcev, mladih in odraslih. 31 izobraževalnih dogodkov se je vrstilo v treh predavalnicah in 30 dogodkov na odru, kjer se je predstavilo kar 200 nastopajočih.

Novost 2. Informative, Sejemska kavarna, je gostila 6 zanimivih dogodkov. Obiskovalci so lahko ob kavi, drugih pijačah in prigrizkih prisluhnili zanimivim gostom, s katerimi je bilo mogoče pokramljati, izmenjati mnenja, ali kaj zanimivega ustvariti.

Vodeni ogledi so poželi prav poseben rezultat - nekaj manj kot 1.500 otrok je v organiziranih skupinah postopalo po razstavnih prostorih in poslušalo predstavitvam, ki so jih posebej za vodene oglede pripravili sodelujoči.

logotip_09

1. Informativa

V letu 2009 je nastala ideja za dogodek, ki bi predstavljal odgovor na potrebo mladih po tem, da so seznanjeni s celovito ponudbo in možnostmi, ki jih ne samo v Sloveniji, temveč tudi v tujini, pripravljajo različne institucije in organizacije, dejavne na področju izobraževanja, štipendiranja in zaposlovanja. Tako je nastala 1. Informativa, vseslovenski predinformativni dan.

K temu pomembnemu projektu se nam je že prvo leto pridružilo kar 129 razstavljavcev in drugih sodelujočih organizacij, 21 sponzorjev in podpornikov ter 13.700 mladih iskalcev informacij. V kar treh predavalnicah se je zvrstilo 21 izobraževalnih dogodkov, na katerih je nastopilo okoli 40 predavateljev, več sto obiskovalcev pa je poslušalo njihove nasvete, predstavitve ipd.

Da bi obiskovalcem ponudili še dodatno popetritev smo na Informativin oder povabili kar 14 organizacij (šol idr.), ki so lahko na sebi lasten način predstavili svoje dejavnosti.

Na 1. Informativi nas je obiskalo kar nekaj skupin v t. i. vodenih ogledih. Okoli 1000 učencev in dijakov se je razdelilo v 43 skupin, ki so lahko izkoristili 50-odstotni popust Slovenskih železnic, so skupaj obiskali razstavne prostore in se seznanili z vsemi vpisnimi podatki, informacijami o programih, delovanju in veliko drugega.